Šiaurietiškas ėjimas

Šiaurietiškas ėjimas – ne tik raumenis sutvirtinantis ir sąnarius pramankštinantis užsiėmimas, bet ir širdies darbą gerinanti mankšta. Jis tinka įvairaus amžiaus žmonėms, ypač tiems, kurie dėl sveikatos negalavimų negali bėgioti ar užsiimti kitu sportu.

Šiaurietiškas ėjimas (angl. Nordic walking) – aktyvaus laisvalaikio praleidimo būdas.  Tai ėjimas, atsispiriant lazdomis, kilęs iš Suomijos, kur nuo 1970 metų taikomas slidininkų vasaros treniruotėse. 1997 metais buvo pradėtos gaminti specialios lazdos, ir šis ėjimo metodas išaugo į fizinės būklės gerinimo pratimą, išplitusį po visą pasaulį. Šiuo metu šios pamokos vyksta Trakų rajone, jas organizuoja Trakų visuomenės sveikatos biuras.

Kodėl šis keistas užsiėmimas toks populiarus? Pirmiausia dėl to, kad jis labai paprastas ir nereikalaujantis didelių investicijų. Šiaurietiškas ėjimas pagrįstas elementaraus ėjimo judesiais, todėl žmonės nesunkiai jo išmoksta. Jis tinka ir jauniems ir ypač vyresnio amžiaus žmonėms, kurie dėl sveikatos negalavimų negali bėgioti ar kitaip aktyviai sportuoti. Taisyklingai naudojant lazdas „įdarbinama“ viršutinė kūno dalis  t.y. dirba daugiau nei 90 procentų viso kūno raumenų. Vaikščiojimas su lazdomis nuima dalį krūvio, tenkančio kojų sąnariams ir nugarai, todėl itin tinka žmonėms, kuriuos kankina jų skausmai. Teisinga lazdų technika leidžia žymiai suintensyvinti ėjimo procesą, naudojant viršutinius kūno raumenis. Įtraukiami tie raumenys, kurie įprasto ėjimo metu ilsisi. Šiaurietiško ėjimo metu sudeginama 47 procentais daugiau kalorijų, nei einant be lazdų, todėl labai naudinga žmonėms, norintiems sumažinti antsvorį. Tuo pačiu mes treniruojame širdies ir kraujagyslių sistemą, gerėja aerobinė ištvermė. Gryname ore gauname daugiau deguonies, kuris skatina „laimės hormonų“, tokių kaip endorfino ir serotonino gamybą. Medikai vieningai sutaria, kad laiko leidimas gryname ore naudingas ne tik fizinei, bet ir psichinei žmogaus sveikatai palaikyti. Gamtos grožio ir metų laikų kaitos stebėjimas atpalaiduoja nervų sistemą, padeda atsiriboti nuo kasdienių problemų.  Kvėpavimo takų ligomis sergantiems grynas oras yra būtinybė. Idealu, jei eisite spygliuočių mišku ar prie jūros.

Pagrindinė šiaurietiško ėjimo taisyklė – žengiant kaire koja, į priekį statyti dešinėje rankoje laikomą lazdą ir atvirkščiai. Rankas ir pečius turime atpalaiduoti. Labai svarbu, kad ranka į priekį judėtų ne iš alkūnės, nelenkiant jos, o iš peties. Kai atsiremiame, svarbu palikti ranką kuo toliau už nugaros, kad būtų užtikrinamas energingas mostas atgal. Lazdos turi būti tinkamai parinktos pagal ūgį. Lazdų ilgio parinkimas (lazdos ilgis – svarbu teisingam žingsniui). Standartiškai fiksuoto ilgio lazdos gaminamos nuo 100 cm iki 135 cm kas 5 cm. Lazdų ilgį galima apskaičiuoti pagal formulę: lazdos ilgis = Jūsų ūgis x 0,66. Tačiau reikia įvertinti tai, kad žmogaus kūnas turi individualias proporcijas, todėl paklaida neišvengiama. Norėdami įsitikinti, kad lazdos ilgis teisingai pritaikytas Jūsų ūgiui, atsistokite tiesiai, lazdą paimkite už rankenos ir alkūnę sulenkę stačiu kampu, pastatykite lazdą vertikaliai prieš save. Taip stovint lazdos galas turi nesiekti žemės maždaug 2-3 cm.

Na, o kad išmokti eiti teisingai ir gauti maksimalią naudą savo sveikatai, rekomenduotina apsilankyti specialiuose šiaurietiškojo ėjimo mokymuose, kur taip pat turėsite galimybę išbandyti skirtingų ilgių bei modelių lazdas ir taip išsirinkti tinkamiausias.  Mokymus organizuojame individualiai įstaigoms arba grupėse. Jei surinktumėte 10 ir daugiau bendraminčių grupę, mokymus galime organizuoti Jūsų pasirinktoje vietoje Jums patogiu laiku. Siūlome šiaurietiškąjį ėjimą kaip fizinio aktyvumo, treniruočių formą ar smagų laisvalaikio praleidimą.

Jūs gaunate:

  • Motyvuojančius užsiėmimas su gera nuotaika,
  • Šiaurietiškojo ėjimo technikos mokymus,
  • Šiaurietiškojo ėjimo inventorių (šiaurietiškojo ėjimo modernios lazdos),
  • Apšilimo pratimus, atvėsimo pratimus su šiaurietiškojo ėjimo lazdomis,
  • Pajudėsite ir fiziškai aktyviai praleisite laiką.

Registracija ir informacija pasiteiravimui: indre@trakuvsb.lt  arba skambinti telefonu : +37069423599

Kiek ilgai sofa bus Jūsų geriausia draugė? Pats laikas įkvėpti gryno oro ir grąžinti kūnui tai, kas jam teisėtai priklauso – judėjimą. MES UŽ ATSAKINGĄ IR SVEIKĄ GYVENIMO BŪDĄ!